Skip links

ново предизвикателство – „Jus Jus“

parsley-wanted

И така, свърши първото предизвикателство за годината, но идва ред на следващото! Нали не си помисли, че ще те оставя да бездействаш?! Възнамерявам цялата година да е изпъстрена с предизвикателства, които ще те заливат като лавина едно след друго. А целта е само една – изграждане на нови здравословни навици!

Научи ли се да живееш без хляб? Видя ли, че е възможно? Усети ли позитивите? Добре! Сега го върни в режима си, но никога не прекалявай с него. Това е начинът. Месец след месец да търсиш баланса в храненето, да експериментираш, да учиш нови неща, да свикваш да живееш без други, но и да започнеш да въвеждаш някои нови.

Което ни води автоматично към следващото предизвикателство или мотото на февруари – “Jus Jus*”. Този месец предизвикателството ми към теб е всеки ден да заменяш едно от основните си хранения със зелен сок или смути. Мхм. Не просто фреш, не просто смути, а зелен такъв. Зелен.

Най-лесно ще ти бъде, ако това са закуската или обяда, но ако имаш воля може да замениш и вечерята. Като краен вариант – междинната закуска.

Нека обобщим – минаваш на 2 основни хранения за деня, а третото е сок! Ако искаш да олекотиш режима още малко можеш да замениш 2 от основните хранения поне 1-2 пъти седмично, а един ден в седмицата е свободен (например събота или неделя може и без сок). А сега да видим как ще изглежда новото ти хранене:

Напитки:
зелен фреш
зелено смути
зелена супа
минимум 2 литра вода на ден!
кафе, билков и зелен чай
чаша вино към вечерята

Храната трябва да е:
органична
натурална
без хормони
без антибиотици
домашно приготвена, доколкото е възможно

Разрешени са следните мазнини:
авокадо
сурови ядки, без фъстъци
какаово масло, какаова паста
зехтин
кокосово масло
домашно масло и гхи

Следните зеленчуци и плодове:
всички видове зелени и несъдържащи скорбяла зеленчуци, като зеленолистни, тиквички, селъри, патладжан, броколи, карфиол, краставици, зеле, аспержи, брюкселско зеле, моркови, лук и т.н.,
всички видове пресни и сушени подправки
всички сезонни и замразени плодове

Био зеленчуците на пазара в момента са Gimel & Моравско село и предлагат изобилие от зелени салати, магданоз, краставици, ябълки, цвекло и други.

Животински храни:
яйца, пъдпъдъчи и кокоши
козе и овче сирене
домашно кисело мляко
морска или дива риба
различни видове месо, не повече от 2-3 пъти седмично

Не яж:
захар и трапезна сол
рафинирани зърнени, като бяло брашно
хидрогенирани мазнини, като олио и маргарин

Лесни замени:
прясно мляко – домашно ядково, кокосово, оризово и др.
краве сирене – козе или овче сирене
захар – натурален мед, стевия, кленов сироп
трапезна сол – каменна (хималайска) или калиева сол
олио – студено пресован зехтин, кокосово масло, гхи

А примерното ти дневно меню в идеалният си вариант ще изглежда така:
Веднага след ставане – чаша вода с изцеден половин лимон

Закуска
– 500 мл зелено смути или зелен фреш
– сварени овесени ядки или безглутенови зърнени с малко мед, като тази тук
супер закуска
– домашно кисело мляко

Междинна закуска
– сезонни плодове

Обяд
– 500 мл зелено смути или зелен фреш
– 500 мл зеленчукова крем супа
– до 300 гр. сезонна или зелена салата
салата в буркан за офиса:
– зелена салата с пъдпъдъчи яйца
– зелена салата с козе сирене и нар

Следобедна закуска
– 500 мл зелено смути или зелен фреш
– сезонни плодове
– суров десерт, до 60 гр.
– протеиново / ядково мляко
– шепа ядки или сушени плодове, до 60 гр.
зелено смути

Вечеря
– до 300 гр. сезонна или зелена салата & омлет от 2 яйца със зеленчуци
– до 300 гр. сезонна или зелена салата & до 200 гр. броколи на фурна
– до 300 гр. сезонна или зелена салата & до 200 гр. пълнозърнест хляб
– до 300 гр. сезонна или зелена салата & до 200 гр. риба или месо
– до 300 гр. сезонна или зелена салата & до 200 гр. бобови
– до 300 гр. сезонна или зелена салата & до 100 гр. микс сирена
– до 300 гр. сезонна или зелена салата & до 300 гр. микс зеленчуци
– до 300 гр. сезонна или зелена салата & до 300 гр. безглутенови зърнени със зеленчуци

За да се справиш с режима ще имаш нужда от допълнително кухненското оборудване или поне едно от следните: пасатор или блендер за смутита, сокоизтисквачка за зеленолистни за фрешове. Както и бутилки с плътно затваряне за пренасяне на сокове и хладилник за съхранение в офиса (само за обедните сокове, които не са задължителни).

*Jus идва от френското „сок“, или в превод „Сокове, сокове“

Искаш да си здрав и да се чувстваш добре?

Абонирай се тук за седмичната си доза експертни съвети и вдъхновение.

Програми