Skip links

2 идеи, които ще направят салатите ти още по-неустоими

olive-oil

Ако има ястие, за което всички експерти по хранене са съгласни на 100%, че е здравословно да присъства в менюто ти, то това определено са салатите. Независимо дали си суровоядец, веган, вегетарианец, палео или се храниш високо-мазнинно, салатата е задължителна. Единственото, което ти остава е да започнеш да приготвяш толкова вкусни салати, че да не ти се иска да ги пропускаш. Никога.

Та, задълбавайки в материята ти обясних как да си приготвяш салати в буркани и да си правиш заготовки, защо дресингът е важен и каква да е основата, сещаш се – зеленолистни.

Затова днес ще добавя още 2 идеи, които да ти помогнат да достигнеш нови висоти в приготвянето на салати и ще ги направят неустоими. Четеш ли внимателно? Идеите са чесън и специфика за добавянето на дресинга. Ммм, не ми вярваш? Чети нататък и преди да кажеш “не” – пробвай. Задължително!

Идея номер 1 – добавянето на дресинга. Повечето хора сипват дресинга директно в центъра на салата или поливайки зеленолистните, което може да доведе до 2 неприятни резултата – твърде много дресинг и прекалено накиснати зеленолистни. Затова следващият път пробвай нещо различно – разлей дресинга в края на салата, по стените на купата и след това разбъркай внимателно. Така няма да прекалиш със зехтина и зеленолистните ще са перфектно овкусени без да са омазнени. Win-win.

Идея номер 2 – чесън. Или най-добре познатият ни естествен антибиотик. Чесънът е толкова полезен за здравето, че ако не ти харесва на вкус вече можеш да си купиш чесън и като хранителна добавка, но преди да стигнеш до там, ето ти 2 варианта чрез които да го добавиш към менюто без да ставаш жертва на силния му вкус и послевкус:
– като го добавиш към дресинга или
– като намажеш стените на купата за салата със скилидка чесън.

Може да звучат странно, но и двата метода са изпитано ефективни и превръщат салатите в голяма вкусотия.

Ако се спреш на варианта с дресинга – обели няколко скилидки чесън и ги сложи в бутилката със зехтин. Остави да престои. Колкото по-дълго, толкова по-добре, но минимум денонощие. В Гърция продават и готов зехтин с чесън, но нищо не ти пречи да си го направиш и сам. След това използвай за салати, препоръчително вечерни. Все пак, не искаш да прекараш деня ухаещ на чесън.

Вторият метод е доста по-бърз, но не по-малко ефективен. Обели скилидка чесън, разрежи на 2 и намажи цялата вътрешност на купата за салата. След това добави самата салата и дресинга, използвайки идея номер 1 описана по-горе. Така цялата салата ще има лек привкус на чесън, който ще се засилва към края, без да е тръпчив и режещ.

P.S. Ако не си почитател на чесъна – овкуси зехтина с билки и подправки по твой вкус – розмарин, канела, синапено семе и др. Но, дори и да не си почитател на чесъна – първо пробвай с чесън.

Горните идеи стигнаха до вас благодарение на добрите хора от www.thekitchn.com

Искаш да си здрав и да се чувстваш добре?

Абонирай се тук за седмичната си доза експертни съвети и вдъхновение.

Програми