Ценни и полезни публикации от 2017 и clean start за началото на 2018

След като наруших темпото на сайта и стартирах годината с тази статия, смятам че е редно да се върна в правия път и днес е време за резюме на всичко, което се случи тук през 2017 (от здравословна гледна точка), за да съм сигурна, че не изпускаш нещо :))

И започвам, разбира се, с протоколите (ако имаш нужда от разяснение какво точно е протокол и какво е програма, виж тук). И така, за 2017 имаме публикувани следните

безплатни протоколи и програми

протокол при проблемна кожа
протокол при остеопороза
протокол при ПМС, пременструален синдром и
протокол при хроничен стрес, adrenal fatigue.

Моля, пиши, с кои протоколи да продължа тази година :))) В момента работя по хипофункция на щитовидна жлеза, какво друго?

При програмите пък, имаме следните публикации:

Clean start, за започване на годината
Хранене за младост и красота
Елиминационна безлектинова програма
Противо-възпалителна програма
Програма при пропускливи черва
При доминантен естроген
– и програма за подобряване на храносмилането

Скоро очаквай безплатна програма при чревен дисбаланс и напълно завършена елиминационна програма. Предполагам, че и програма Хашимото е очаквана от мнозина и ще я подготвя през 2018.

Други публикации

От гледна точка на интересни материали, подсещам за някои, които според мен са важни и не пречи да ги поглеждаме от време на време:

Връзката между микробиома, депресиите и раздразнителността
Средиземноморската диета, отблизо
– Важна информация за пребиотиците (включва примерен хранителен режим)
Всичко за лактозната непоносимост
Какво е гел-вода и защо всички трябва да знаят за нея
15 идеи за лесни и вкусни закуски

И от гледна точка на ценни вещества, имаме отделни материали за:

Как да черпиш максимум ценни вещества от всичко
Пробиотиците – как се приемат, какво е добре да знаеш и всеки щам каква роля изпълнява
Пребиотиците – кои храни са богати на пребиотици и колко от тях трябва да си набавяме седмично
Омега 3, и по-специално – колко омега 3 да приемаме на ден
Витамин Д – видове, как да си го набавим и от колко на ден имаме нужда
Глюкомананът, фибри за отслабване
Топ 3 ползи от приема на колаген
Всичко за активния въглен
В витамините, защо са важни и как да си ги набавим
Bacillus coagulant, булдогът сред пробиотиците
Молекулата за здраве и красота: хиалуронова киселина

И много други, разбира се! Това са само акцентите и гледайки ги, мисля че 2017 беше една разкошна година от гледна точка на материали, но ще се постарая 2018 да е още по-добра :))) А сега,

няколко идеи за здравословен старт на 2018

Елиминационна програма

За всички, които я пожелаха – тази година ще публикувам тук напълно завършена Елиминационна програма. Това като цяло е програма максимум, която е сборна от няколко други програми и има 3 самостоятелни модула, които преливат един в друг:

Модул 1 – програма за подобряване на храносмилането. Абсолютно задължително начало за всяка програма и протокол, защото както вече знаем – ако храносмилането не работи оптимално, всичко останало може да е безсмислено (като например да се бориш с хранителни непоносимости, при положение, че организма не разгражда адекватно протеините в храните, а неразградените протеини водят до непоносимости). Време за изпълнение – 1 месец.

Модул 2 – програма за чревен баланс, която ще е комбинация от програмата при пропускливи черва и корекция на чревен дисбаланс. Ще я публикувам по-късно този месец. Време за изпълнение – 1 месец.

Модул 3 – елиминационна програма, която включва, както е ясно от името й – елиминация на храни за определен период от време и след това захранването им. Време за изпълнение – минимум 2 месеца.

Тук, в сайта вече има качен Модул 1 (програма за подобряване на храносмилането), до края на месеца очаквай и Модул 2 (чревен баланс), а февруари месец и Модул 3. Така че, ако искаш да стартираш годината с Елиминационна програма – действай смело, всичко необходимо ще е тук навреме.

Имай предвид, че публикуването на модулите един по един не е случайно. Идеята е да не се изкушаваш да прескачаш някои от тях, защото са изключително важни точно в тази си последователност. А за подробна информация защо е важно да са изпълнени един след друг, акцентите от тях и за евентуални въпроси и отговори – може да заповядаш на 20-ти януари на лекцията ми по темата по време на Зимния фестивал.

Clean start

И за хората, които не искат да провеждат Елиминационна програма, Clean start е изключително добро начало на 2018 и аз лично вече започнах с нея, като ще комбинирам програмата с тренировъчен режим.

Програма Clean start е изцяло обновена, разширена и допълнена, може да се запознаеш с нея тук.

Идеята на програмата е да си набавяме достатъчно ценни вещества, да е противо-възпалителна и да олекоти работата на храносмилателната ни система след празниците, откъдето и името – Clean start.

Истината е, че към днешна дата, в медицинските среди възпалението и дефицитът на някои ценни вещества са считани за едни от основните причини за доста здравословни неразположения – от проблеми със стомашно-чревния тракт до автоимунни заболявания и др.

Др. Франк Липман дори твърди, че: „възпалението е една от основните причини човек да се чувства стар, защото може да причини болки в тялото и ставите, липса на енергия, разсеяност, да те кара да забравяш и много други“. Затова и човек може да се чувства стар доста по-рано, отколкото е редно, и целта на противо-възпалителното хранене и начин на живот е да се чувстваме пълноценни колкото се може по-дълго.

Това е и причината, според мен, всеки един от нас да се стреми към някаква форма на противо-възпалително хранене и достатъчно ценни вещества в менюто, без разбира се, да изпада в крайности. И когато говорим за такова хранене, нещата са доста по-семпли в сравнение с всички други, защото при това хранене няма строги правила и забрани.

Има само препоръки за увеличаване и респективно намаляване на някои храни в менюто. Нищо повече от това. Затова нека видим и основните точки, благодарение на които можем да наречем едно хранене подходящо за целта. Програмата е тук.

P.S. И за да ти помогна да започнеш годината наистина на чисто, започнах да заснемам и как си приготвям храната вкъщи, бързи съвети за някои елементи (като видове сол за готвене, мазнини, бульон mirepoix и др.), както и кратки мотивационни клипчета от по 1 минута.

Кратките видеа и снимки се качват в Instagram stories в реално време, а след това правя компилации от по-ценните и ги споделям и във Facebook. Може да видиш последните тук и тук.

Прекрасна 2018 от мен,
Надя

Собственикът на сайта nadiapetrova.bg не носи отговорност за публикуваните съвети, препоръки, анализи, прегледи, програми, хранителни режими и други материали. Ползвателите на сайта го използват такъв, какъвто е и не следва да изпълняват буквално съветите и информацията в него, без предварителна консултация с квалифициран здравен консултант или лекар.

Собственикът на уебсайта nadiapetrova.bg не носи отговорност в случай на нарушаване на авторски права на трети лица в резултат на публикуване на съдържание на потребители или в случаи на търговско използване на снимки от потребители. В случай, че собственикът бъде уведомен за нарушение на авторски права, същият полага всички усилия, за да помогне за ограничаване на нарушението. Собственикът не носи отговорност за щети, произтичащи от използването на настоящия сайт.

Още публикации:

Искаш да си здрав и да се чувстваш добре?

Абонирай се тук за седмичната си доза експертни съвети и вдъхновение.