запознай се с БРОКОЧИНИТЕ на Надя

И така, днес споделям една от рецептите, която приготвям толкова често през последните години, че вече я възприемам като моя. Особено след като Део успя и да я кръсти БРОКОЧИНИТЕ на Надя.

Затова, ако искаш и ти да се възползваш от тази уникално вкусна, лесна и много, много свежа рецепта, заместваща всички видове хлебчета вкъщи – запознай се с новата ми любимка – БРОКОЧИНИТЕ на Надя, или казано по друг начин – зеленчукови хлебчета само от 3 съставки – броколи, яйца и каквото брашно имаш под ръка ;)))

Мисля, че няма нужда да обяснявам, че са подходящи за всякакви режими – безглутенов, кето, Средиземноморски, палео и т.н. Могат да се хапват спокойно за закуска, обяд, следобедно ядене и дори вечеря. И са вкусни както топли, така и студени. Рецепта с толкова различни приложения, че ще е грехота да не я включиш и в собствения си арсенал.

Рецептата
за 15 бр. брокочини е:

4 кокоши яйца
300-400 г сурови броколи
3 с.л. кокосово брашно
1 връзка див лук, chives

Сложи всичко в кухненския робот и блендирай докато не получиш хомогенна смес.
Не добавяй сол, за да не втечниш яйцата и загрей предварително тигана/тавата, отново, за да не се разтекат.

Оформяйки на кръгчета приготви в тиган на котлона или в тавичка във фурната. Ако печеш във фурната – 15-20 минути на 180 градуса са достатъчни или докато не покафенеят. Ако са на котлона – обръщай като палачинки когато покафенеят леко в краищата.

И понеже брокочините, колкото и да са вкусни сами по себе си, все пак са си една основа, заместител на хлебче, затова ето няколко идеи за екстри, които да отнесат рецептата на съвсем друго ниво!

Екстри:
– по желание може да добавиш към сместта за печене сирене, бекон и подправки на вкус;
– както и масло, а след това да ги изпечеш в гофретник за 5 минути всяка;
– броколите могат да се заменят с карфиол, тиквичка или зеленолистни, както и да се направи микс от тях. Може да се добави повече или по-малко зеленчук, според това колко дебели ги искаш;
– брашното може да е бадемово, овесено, от елда, ленено семе, нахут, тапиока или каквото имаш под ръка;
– кокошите яйца са взаимозаменяеми с 16 пъдпъдъчи.

И за финал – брокочините като всяка друга основа и имат нужда от нещо към тях, за да придобият вкус и да се превърнат в завършено ястие. Затова, ето няколко идеи и от мен.

Добави към тях:
– различни сосове, като майонеза, гуакамоле, айоли, салса, песто и т.н.;
– различни топинги, като домати, моцарела, репички, сьомга, пастет, прошуто или всякакви зеленчуци;
– или ги използвай като основа за пица, сандвич, омлет или солена палачинка!

P.S. И докато не съм забравила, за всички на диета или режим – супер ниско калорични са, 400-500 калории за всичките 15 #брокочини!

Приготвяй смело и споделяй с приятели, има шанс брокочините да се превърнат и в твоето любимо хлебче вкъщи. Пссст, ще съм много благодарна, ако ги споделяш с хаштаг #брокочини, ако решиш да ги снимаш, за да може повече хора да им се насладят.

Разкошен ден,
Надя

Собственикът на сайта nadiapetrova.bg не носи отговорност за публикуваните съвети, препоръки, анализи, прегледи, програми, хранителни режими и други материали. Ползвателите на сайта го използват такъв, какъвто е и не следва да изпълняват буквално съветите и информацията в него, без предварителна консултация с квалифициран здравен консултант или лекар.

Собственикът на уебсайта nadiapetrova.bg не носи отговорност в случай на нарушаване на авторски права на трети лица в резултат на публикуване на съдържание на потребители или в случаи на търговско използване на снимки от потребители. В случай, че собственикът бъде уведомен за нарушение на авторски права, същият полага всички усилия, за да помогне за ограничаване на нарушението. Собственикът не носи отговорност за щети, произтичащи от използването на настоящия сайт.

Още публикации: