Skip links

3 основи х 5 невероятни вкуса = 15 супер лесни закуски за месец напред

Знам, че закуската през седмицата е един от най-големите проблеми за повечето хора, защото точно тогава нямаме много време за бавно приготвяне на нещо, но пък в същото време ни се иска нещо засищащо, вкусно и здравословно. Сложна задача…

Затова днес ти предлагам идеи за цели 15 закуски, базирани на 3 различни основи и 5 топинга за всяка. При това могат да се приготвят по 5 наведнъж и да си имаш готова закуска за седмица напред!

И разбира се, всичко е mix & match, така че да имаш въздух и за въображение и собствени идеи! Така де, на вкус и мирис, както се казва, равни няма.

И така, започваме с основите. Предлагам ти 3 различни основи и съветът ми е в няколко поредни седмици да пробваш всяка и да прецениш коя ти харесва най-много.

Основа №1

класически овесени ядки / елда / киноа / просо / тапиока

Тук няма нищо сложно. Просто взимаш любимата си зърнена култура и я вариш в мляко или вода. Аз лично използвам безглутенови овесени ядки с кокосово мляко в кен за себе си и домашно прясно мляко за Део като варя по няколко порции наведнъж. По желание може да ги овкусиш леко с малко кленов сироп. Безглутеновите овесени ядки се варят точно 4-5 минути и са супер вкусна и бърза закуска, на Део му е любима.

На снимката – безглутенови овесени ядки с кокосово мляко.
Пропорцията е 1 зърно : 2 течност.

Основа №2

чиа пудинг / крем

Това ми е любимата основа и е супер лесна за приготвяне, като отново има вариации на течността, която да използваш. Изборът ти започва с класическо прясно или кисело мляко, минава през кокосово и стига до оризово, ядково, от семена, та дори и различни видове чай и кафе.

Просто взимаш любимата си напитка, добавяш й чиа семена, разбъркваш и прибираш в хладилника. Чия-та ще набъбне в нея и 15 минути по-късно имаш готова основа – чиа пудинг. За вкус отново може да се добави малко мед, но някои напитки са естествено сладки и може да дойде в повече, така че преценявай в движение. И отново – направи си чиа пудинг в няколко купички, за да имаш за седмица напред.

На снимката – чиа семена в кокосово мляко.
Пропорцията е 1 чиа : 3-4 течност.

Основа №3

смути купа банан + авокадо / боровинки / или друг плод

От лесно, по-лесно! Любимият ми вариант включва замразен банан и меко авокадо, които се блендират заедно докато не се получи фина хомогенна смес, която прилича на сладолед. Перфектна основа за лятото и пролетта, която лесно се овкусява със сезонни плодове по избор под формата на топинг или блендирани заедно с авокадото и банана. За по-топлите дни може да използваш и други замразени плодове, като ананас, ягоди, боровинки и т.н.

Единственият недостатък на тази основа е, че е най-вкусна, ако се направи и консумира веднага, но пък за разлика от останалите тази се приготвя точно за 1 минута в блендер, така че нямаш извинение да не я пробваш.

На снимката – замразен банан с авокадо и боровинки.
Пропорцията е 1 банан : 1/2 авокадо : 1/4 чаша боровинки.

И така, това са основите. С тях също може да се експериментира като се добавят различни суперхрани и вкусове още при варенето / накисването. Например може да блендираш кокосово мляко с малини и да накиснеш чиа семената в тях. Или да добавиш асай бери, лукума, мака или друга суперхрана. Пробвай и сподели как се е получило!

А сега идва ред и на екстрите, които да добавиш към тях за допълнителен вкус, аромат и ползи за организма. Тук е ролята да впрегнеш въображението си в действие и да експериментираш като добавяш различни плодове, ядки, семена и суперхрани.

За всеки случай обаче ти давам няколко идеи, които вървят разкошно с всяка една основа, но ти не разчитай само на мен. Пробвай и свои комбинации и споделяй с нас – включително рецепти и снимки! А в рамките на следващите няколко месеца, аз ще приготвям и снимам най-интересните и вкусни идеи, за да стигнат до повече хора!

Идеи за топинг:

Основа + натрошен шам-фъстък и малини
Основа + златно ленено семе, орехи, парченца банан
Основа + орехи, парченца ябълка, канела на прах
Основа + просо на пуканки, тиквено семе, кокосов чипс, червени боровинки
Основа + натрошени лешници, парченца шоколад (или какаови зърна), боровинки

Това беше от мен за днес, а сега е твой ред – пробвай различните основи, добавяй им суперхрани, миксирай различни топинги и споделяй с нас рецепти за вкусни закуски! Разкошен ден!

Още публикации:

Искаш да си здрав и да се чувстваш добре?

Абонирай се тук за седмичната си доза експертни съвети и вдъхновение.