Храненето за отслабване срещу това за младост и красота

Наскоро попаднах на книгата The age fix от Anthony Youn MD, едно от известните имена по темата младост и красота, който комбинира в похвата си всичко – натурални продукти, козметика, хранене и някои процедури. Определено не е книга само за чиста козметика, но има какво да се научи.

Един от разделите в нея обаче ми направи по-специално впечатление, защото разделя диетите за отслабване от тези за младост и красота, като пише: “Храненето за младост НЕ е същото, като това за отслабване. Повечето диети за отслабване ще ти помогнат да свалиш килограми, но в същото време ще те оставят остаряла – по-сбръчкана, хлътнала, бледа.”

Yep. Колкото и странно да звучи, между двете има разлика, при това тя може да е огромна.

И аз лично го изпитах на гърба си преди години. Когато започнах да уча за нутриционист, правех детокс след детокс и се хранех основно със сурова храна – свалих доста килограми, въпреки че това изобщо не беше целта на заниманието. Проблемът беше, че вместо да изглеждам по-добре и по-здрава, аз реално изглеждах болнава.

Очите ми хлътнаха и зоната около тях изглеждаше по-сива, заради сянката от хлътването. Бузите ми също хлътнаха, скулите изпъкваха твърде много, бръчките ми станаха по-видими и всеки познат, който ме видеше неизменно ме посрещаше с въпроса: “Добре ли си? Какво ти има…”

Тогава, аз лично си научих урока. Понякога по-ниските килограми НЕ са най-важното и някои от нас, аз включително, изглеждаме по-добре в лице, ако не сме твърде слаби. Не смятам, че наднорменото тегло е добро за нас, но вярвам, че поддържането на едни нормални килограми може да се окаже разликата между здравословен и не-здравословен вид. Буквално.

Нарочно пиша това тук, защото в последните години натискът да сме нереалистично слаби е огромен. И го виждам навсякъде около себе си. А по-слаби НЕ винаги означава и по-здрави. И е добре да се подсещаме за това.

Затова, ако искаш да правиш някакви промени, да поставяш нови начала тази година, да се движиш и да се храниш по-добре, дори и да свалиш няколко килограма. Направи го.

Но не, за да се впишеш в нечии безумни критерии за красота, според които всички трябва да тежим 45 кг с мокри дрехи. Защото, истината е, че на 20-годишните може и да им се разминава и при загубата на тегло да не изглеждат зле. Но за една жена над 30, или над 40 – това не е точно така.

И е по-важно как се чувстваш и дали реално изглеждаш по-здрава и по-млада. А не колко килограма тежиш. Аз лично предпочитам да тежа малко повече, но да знам, че се грижа добре за себе си и съм здрава. И често казано, НЕ искам да съм посланник на слаби килограми с не-здрав външен вид…

Продуктите, които създадохме за теб:

Натурални хранителни добавки

Така че – грижи се за себе си добре:
– яж повече зеленчуци и антиоксиданти
– наблягай на качеството, вместо на количеството
– намали или спри захарта и ненужните храни, които не са носител на ценни вещества (според д-р Youn захарта буквално е равна на бръчки в дългосрочен план)
– намали възпалителните за теб храни (транс мазнини, твърде много месо, млечни, сол и т.н.)
– пий си добавките (само с храна отдавна не успяваме да си набавим всичко необходимо)
– полагай адекватна и премерена външна грижа за кожата си (тук има пълен гайд за всяка възраст)
– пий достатъчно вода
– намали стреса, защото той също води до преждевременно остаряване (ако не се справяш сам/а, вече имаме ZEN, goodbye stress)
– движи се и ходи повече пеша
– спи пълноценно
– и се обичай.

А ако искаш да видиш как аз започнам на чисто всяка година, програмата ми Clean start е тук, а скоро очаквай и някои интересни извадки от книгата на д-р Youn, The age fix.

Собственикът на сайта nadiapetrova.bg не носи отговорност за публикуваните съвети, препоръки, анализи, прегледи, програми, хранителни режими и други материали. Ползвателите на сайта го използват такъв, какъвто е и не следва да изпълняват буквално съветите и информацията в него, без предварителна консултация с квалифициран здравен консултант или лекар.

Собственикът на уебсайта nadiapetrova.bg не носи отговорност в случай на нарушаване на авторски права на трети лица в резултат на публикуване на съдържание на потребители или в случаи на търговско използване на снимки от потребители. В случай, че собственикът бъде уведомен за нарушение на авторски права, същият полага всички усилия, за да помогне за ограничаване на нарушението. Собственикът не носи отговорност за щети, произтичащи от използването на настоящия сайт.

За автора:

Надя Петрова е възпитаник на Canadian School of Natural Nutrition, член на Европейската асоциация по клинично хранене (clinical nutrition) и автор на книгите: “В търсене на истината за храната и здравето”, “14 дни детокс”, “Daily Raw” и "Ева и ефектът на пеперудата". Можете да научите повече за нея, ако последвате този линк.

Още публикации: