Практикум: как и къде се съхраняват плодовете и зеленчуците, и защо е важно

Днес засягам една доста практична тема, по която, учудващо за мен, не се пише много. И по-точно – знанието как и къде се съхраняват различните плодове и зеленчуци, и защо това знание е важно. А целта е една – да издържат по-дълго и да не се развалят бързо.

И ситуацията е сравнително семпла – просто повечето сурови продукти отделят етилен при зреене, а някои от тях са чувствителни към етилен и се развалят по-бързо, ако са заедно.

И обратното, ако искаш да ускориш зреенето и знаейки кои отделят етилен, можеш да ги съхраняваш до плода или зеленчука, който искаш да узрее по-бързо. E, voila! Имаш добре узрели продукти и такива, които издържат по-дълго, при това не за сметка едно на друго.

Например, зрелите банани отделят етилен и ако имаш авокадо, което е доста неузряло, може да го сложиш в непосредставена близост до бананите, за да узрее по-бързо. Същото е валидно за кайсии, нектарини, праскови и т.н.

Или като основно правило номер 1 – знай кои продукти отделят етилен и ги съхранявай разделени.

И ако не можеш да ги запомниш, просто съхранявай плодовете и зеленчуците поотделно.

Извън етилена, плодовете и зеленчуците имат нужда да дишат, затова не ги дръж в плътно затворени пликове и не ги притискай едни в други. Ако са в найлон (върл противник съм на идеята, но все пак) – направи дупки в него, за да може да има циркулация на въздух. Други варианти са хартиени пликове или такива от мрежа за многократна употреба.

Съхранявай свежите подправки във вода (като цветя), далече от слънчева светлина, на тъмно място в дъното на кухнята или в хладилника, ако имаш място.

И за финал, помни, че температурата в хладилника е различна на всеки рафт и има значение къде какво съхраняваш!

А сега, за да те улесня, създадох няколко картинки, които можеш да запазиш и да съхраняваш в телефона си, за да се подсещаш кои са продуктите, чувствителни към етилен, кои е редно да стоят в хладилник, и кои се чувстват най-добре извън него. Поне докато ги запомниш :))

Продуктите, които създадохме за теб:

Натурални хранителни добавки

Използвани източници:

Твоята храна - книжка за това как да предотвратим хранителните отпадъци

Собственикът на сайта nadiapetrova.bg не носи отговорност за публикуваните съвети, препоръки, анализи, прегледи, програми, хранителни режими и други материали. Ползвателите на сайта го използват такъв, какъвто е и не следва да изпълняват буквално съветите и информацията в него, без предварителна консултация с квалифициран здравен консултант или лекар.

Собственикът на уебсайта nadiapetrova.bg не носи отговорност в случай на нарушаване на авторски права на трети лица в резултат на публикуване на съдържание на потребители или в случаи на търговско използване на снимки от потребители. В случай, че собственикът бъде уведомен за нарушение на авторски права, същият полага всички усилия, за да помогне за ограничаване на нарушението. Собственикът не носи отговорност за щети, произтичащи от използването на настоящия сайт.

За автора:

Надя Петрова е възпитаник на Canadian School of Natural Nutrition, член на Европейската асоциация по клинично хранене (clinical nutrition) и автор на книгите: “В търсене на истината за храната и здравето”, “14 дни детокс”, “Daily Raw” и "Ева и ефектът на пеперудата". Можете да научите повече за нея, ако последвате този линк.

Още публикации: